Paypal requires me to create an account?

Hi,
I’d like to purchase the basic gig library. When I proceed to payment, PayPal gives me only two choices: use an existing account, or create an account. ‘create an account’ asks me for my credit card details. I don’t want those to be stored on PayPal. Is there a solution for me to pay without storing my credit card details on PayPal (or anywhere else)?
Many thanks. And congrats for this great BeatBuddy!
Laurent

Go to the Paypal site and underneath the login option you will see “Pay with a debit or credit card” click on this and fill in your details - without creating a Paypal account.
[ATTACH=full]1345[/ATTACH]

@Psalm40
Many thanks for taking time to respond.
The trouble seems to be with PayPal in France. See below: PP only gives me two options: “pay with a PayPal account” or “create a PayPal account”. I tried to create an account without filling in credit card details: no luck.

So, what it means:

  • your reply helped me realise PP has different policies in different countries
  • BeatBuddy folks should know about it (I’ll point them to this thread)
  • I will (sadly) defer purchase until I get confident…

Laurent

[ATTACH=full]1346[/ATTACH]

PayPal is the safest place you could possibly have your credit card details at: safer than your pocket, safer than your bank! I’ve never heard of PayPal security breach like you often get at retailers where you would use your credit card in person (or online).
They have strong protection for both sellers and buyers. We use them for all of our transactions for a good reason.

@GoranGrooves Thanks. Very useful comparison of XYZ retailer and PayPal. Helps me in the right direction, maybe! Being used to receiving a text message from my bank on my mobile for every internet transaction, I found it hard to be satisfied with other processes…

This closes the question as far as I’m concerned. Thanks to all.
Laurent

No problem, Laurent. Glad it was useful. Cheers!

Same problem…

Quelle a été la solution ? Impossible de créer carte Paypal (et pas envie), j’utilise Virtualis. Avez vous pu vous passer de Paypal ?

Thanks to google translate…

What was the solution? Unable to create Paypal card (and do not want), I use Virtualis. Have you been able to do without Paypal

There was no solution, @GoranGrooves just explained that PayPal was one of the safest way to pay - unfortunately there is no other way.

We have very secured payments (international) in france too, direct internet cards.
Really disappointed…

You don’t need to insert a credit card on Paypal?I use Paypal a lot of years and never enter any credit card number?
Use Paypal like this:
create a paypal account and you can transfert money on Paypal with your bank
ex: To day I transfert 50$ or euro on my paypal account
in 2 days the 50$ are on my paypal and I can pay with this 50$
So simple, and don’t need a credit card
Just take a look on the left colum “Add money” and you can see the information to make a translation.
just see that you have enough on your Paypal before paying other way paypal can you ask for a credit card

Pour utiliser paypal sans carte de crédit est très simple, j’utlise paypal depuis quelques années et je n’ai jamais rentrer un numero de carte de crédit
Avant de pouvoir payer avec paypal sans carte il te faudra approvisionner ton compte et cela tu le fais via ta banque par un simple virement sur ton compte paypal. par ex :

Tu effectues un virement de 50 euro via ta banque , 2 a 3 jours après les 50 euros seront sur ton paypal
Et tout simplement tu pourras payer en utilisant “Payer avec mon compte paypal” sans indiquer une carte de crédit

pour savoir comment effectuer un virement
tu regardes sous la rubrique “Add money” dans la colonne de gauche en dessous de la somme qui sera “ZERO” car tu n’a encore rien
la tu auras les données bancaire. veille toujours a avoir assez avant tes achats sinon Paypal tu demanderas si tu veux payer par carte de crédit

PB

(FR) Merci pour ces précisions.

http://mybeatbuddy.com/library/checkout-2/
“Pay via PayPal; you can pay with your credit card if you don’t have a PayPal account.”

J’avais déjà rédigé ma “Virtualis” (paiement en ligne que j’utilise toujours) pour payer, puis me suis retrouvé dans le labyrinthe Paypal. Auquel j’ai transmis le numéro de la Virtualis, qui a déjà intégré paypal comme débiteur…
Je suis dans un drôle de m…dier.
Je pense que je vais abandonner. (Et tenter de récupérer mes 50 euros)

A mon avis tu sais annuler et retirer ta Virtualis , faut désactiver ta Virtualis.
mais vu que je me sers jamais d’une carte de credit sur Paypal je ne serais pas te guider
J’ai acheter quelques kit batterie avec paypal sans problème en procédant comme décrit dessus

Je pense que je vais abandonner. Les formulaires et procédures paypal sont trop compliqués
(J’en suis à 2 virements à venir sur ma carte bancaire, dont la somme en centimes vont faire un “code” à rentrer, pour confirmation dans les 2 jours à venir) Full bazar, pour un simple (petit) “achat internet” ; ce serait plus rapide en chèque et livrés en paquebot !

J’aime la musique, mais là, c’est un peu trop. J’admire ceux qui, comme toi, ont franchit avec aisance un tel labyrinthe ! Je suis trop vieux, sans doute :slight_smile:
Je ferai mes kits moi-même, et extrairai les wav issus d’ailleurs. Ca me semble plus pratique. Dommage.

Ca y est réussi !!! Glory-Allelujah !
Le “code” Paypal est arrivé : associé à une carte internet, c’est vraiment compliqué.
Je ne le ferais pas tous les jours ! Merci beaucoup Punkyboy !! Have fun.

Thank you very much for your reading and explanations…
It was complicated for me : I had to use two
combined payment systems online. I was about to abandon my purchase… :confused:

But Youpie : I received my libraries.

Have a nice day

Je suis allé sur PayPal et j’y ai mis les détails de ma carte… Le raisonnement que j’ai fait est que je donne parfois les détails de ma CB sur des sites plus “artisanaux” que PP, donc sans doute moins protégés. Maintenant, entre un PP aux millions de numéros de CB bien protégés et un site lambda avec qques centaines de numéros mal protégés, quel est le plus grand risque ? Je ne sais pas.

Bon groove.
Laurent

Merci Laurent.

Virtualis est une “carte internet provisoire”, préchargée, un seul client, à validité limitée, et un nouveau numéro par carte.
Je n’expose jamais ma “vraie” carte.
Par méconnaissance, j’ai mélangé 2 services sécurisés (Virtualis et Paypal). C’est assez tordu et long à mettre en place, mais ça a marché. Je ne sais pas ce qu’il va se passer lorsque ma virtualis arrivera à échéance, ou descendra à découvert…

En attendant, j’ai ce que je voulais :slight_smile:

Mais Paypal commence déjà à me bombarder de pubs.

Musicalement

Ignace